Lupasin taannoin lisäkuvia kesänäytelmästä nettiin. Puoliskon räpsimiä otoksia löytyy tuolta, faijan tulkintaa (kuvattu kahdessa eri näytöksessä) tuolta ja tuolta. Aika sekalainen kavalkadi tällä kertaa, en noita mitenkään hirveän koostettua kokonaisuutta jaksanut säätää. Eiköhän niistä kuitenkin idea käy ilmi.

Viime sunnuntain, ensimmäisen kesätyönjälkeisen vapaapäiväni kulutin pääosin Glimsin talomuseossa Espoossa, jossa järjestettiin kaupungin 550-vuotisjuhlien kunniaksi keskiaikaiset markkinat. Vähemmän yllättäen tapahtuman järjestäjäpuolella oli kavereita ja tuttuja enemmänkin, historiahörhöjen piirit kun tuppaavat olemaan pienet. Tapahtuma oli varsin onnistunut, ohjelma oli hyvää ja sitä oli juuri sopivasti. Tykkäsin aivan erityisesti nukketeatteriesityksestä, jonne sain suhteilla varattua lipun. Myös edellisillan järjestäjäbileistä ylijäänyt keskiaikaruoka (erityisesti jumalaisen hyvät, hunajassa marinoidut rakuunaporkkanat) maittoi, kun sitä tiskin alta tarjottiin. Palan painikkeeksi tottakai sahtia. Kuvia tapahtumasta löytyypi tuolta. Hmm, nyt kun tähän histelöinnin vauhtiin päästiin, ensi viikonloppuna olisi Pukkisaaressa muinaismarkkinat, ja vaihteeksi mä en ole tuolloin koko päivää töissä alle puolen kilometrin päässä...

Eilen suoritettu prätkän pikadiagnoosi paljasti, että kaasukahvan kaapeli oli hapettunut rikkipoikki. Kesän toista hinausautokeikkaa ei siis käynyt välttäminen. Vitutti aika juupelisti. Pyörällä alkaa muutenkin olla jo niin paljon ikää, että voisi ihan oikeastikin harkita hiljalleen uuden hommaamista. Etsinnässä olisi fyysisesti isokokoisempi customi, jolla voisi mukavasti taittaa pitempiäkin matkoja. Tehoja saisi olla pikkuisen nykyistä enemmän (sen verran, että kyydittävän kanssakin pääsisi kivuttomasti moottoritienopeuksiin), mutta tehokkuus ei missään nimessä ole kriteereistä tärkein. Päinvastoin, alhaisempi teho/painosuhde voisi  halventaa vakuutusmaksuja, mikä ei motskarin tapauksessa missään nimessä olisi huono juttu. Kunnon pelkääjänpenkki olisi toivottava ominaisuus, samaten kunnon satulalaukut (semmoiset isot, lukittavat muovilaukut, ei mitään pieniä nahkapiiperryksiä). Ilman suurempia koeajoja sanoisin, että n. kymmenen vuoden ikäinen Honda Shadow (600cc tai miel. 750cc) voisi olla kohta valmistuvan humanistiopiskelijan vuosibudjetin huomioon ottaen varteenotettava vaihtoehto. Vaatisi kyllä aikamoista kaurapuurodieettiä alkavalla talvella.

Eilisiltana alkoikin sitten jo syksy. Oli yliopiston avajaiskarnevaalit ja syksyn ensimmäiset Painobaarin kansanmusajamit. Mihin tämä aika oikein karkaa?

No, anyways, kohta kaatamaan kesänäytelmää.